Türkiye’nin Marka Değeri En Yüksek Şirketleri Açıklandı: Değer Kaybı Devam Ediyor
Brand Finance 2023 yılı ‘Türkiye’nin En Fiyatlı Markaları-Türkiye 100’ araştırmasını tamamladı. Türkiye’nin ‘yerli ve milli’ markaları arasında kesinlikle en pahalıları oldu.
Türk Hava Yolları (THY), 5. yılında da liderliğini sürdürdü. THY, 2 milyar dolarlık “marka değeri” ile 2019 yılından bu yana olduğu gibi listede ilk sırayı aldı.
Brand Finance Türkiye Müdürü Saygıdeğer İlgüner, ilk 100 markanın toplam maliyetinin 15,6 milyar dolar olduğunu belirterek, geçen yılki 16 milyar dolar olan maliyetin altında kaldı.
THY’nin ardından 1.5 milyar dolarlık değerle Arçelik ikinci olurken, 927 milyon dolarlık marka değeriyle Vestel 3. sırayı alarak yerini korudu.
Listede 3 sıra yükselerek 4. sırada yer alan Garanti BBVA, 767 milyon dolarlık fiyatla yerini aldı.
Türkiye İş Bankası 5. sırada yer alırken, marka değeri 736 milyon dolar oldu.
Perakende devi BİM 589 milyon dolar ile 6. sırada, kamu bankalarının en büyüğü Ziraat Bankası 560 milyon dolar ile 7. sırada ve otomotiv temsilcisi Ford Otosan 543 milyon dolar ile 8. sırada yer aldı.
Telekomünikasyon devi Turkcell 532 milyon dolarla 9. sırada yer alırken, bankacılığın değerli temsilcilerinden Akbank 490 milyon dolarla 10. sırada yer aldı.
İlk 100’de yer alan listeye bu yıl 3 yeni marka katıldı. Listeye Şölen, Ege Profil ve Desa girmeyi başarırken, marka değerini en çok yüzde 153 ile Aktifbank ve yüzde 101 ile Anadolu Isuzu artırdı.
Marka değeri en çok düşen şirketler ise yüzde 64 ile Aytemiz, yüzde 61 ile Anadolu Sigorta ve yüzde 56 ile Brisa oldu.